Den Dries pakt uit met nieuw logo en website

Den Dries  is altijd al een innovatieve organisatie geweest. We verwijzen hiervoor graag naar Rock voor Specials en de projecten Praatplaat, RvS en ons Masterplan. Het werd hoog tijd dat we onze innovatieve natuur een plaats gaven in onze marketing en communicatie. “Een mooie, consequent doorgedreven huisstijl en een hedendaagse, aangepaste website komen jullie communicatie ten goede” luidde het advies dat communicatiebureau Magelaan ons gaf. Den Dries nam dat advies ter harte en maakte werk van een nieuw logo, nieuwe slogan, nieuwe huisstijl én een nagelnieuwe website.

Onze oude website had meer dan een vernislaagje nodig. Die bestond uit massa’s tekst en een lay-out die niet uitnodigde tot lezen. Bovendien was de transparantie ver te zoeken. Bezoekers moesten van de ene naar de andere pagina doorklikken om te weten te komen welke diensten Den Dries aanbiedt. Dat kon allemaal stukken beter. Wie nu onze nieuwe website bezoekt, ziet in één oogopslag wat we precies doen en waar we voor staan. We geven ons aanbod niet alleen visueler weer, onze teksten zijn ook een stuk compacter en daardoor beter en sneller leesbaar.

Nagelnieuwe en vooral warme website

Den Dries is een warm nest, er heerst een open en ontspannen sfeer onder het personeel en de bewoners. Die warme sfeer kregen we helaas niet vertaald in onze vroegere communicatie. We denken dat onze nieuwe website daar wel zal in slagen. De warme sfeer geven we weer met scherpe, kwaliteitsvolle en doelgerichte sfeerbeelden, stuk voor stuk het werk van een professioneel fotograaf. Ook de positieve getuigenissen van medewerkers, vrijwilligers, klanten en familie her en der verspreid over de website, bewijzen dat Den Dries een warme omgeving is.

Nieuw logo straalt verbondenheid uit

Het nieuwe logo van Den Dries bestaat uit twee blauw-roze ballonnen die harmonieus in elkaar overvloeien. De ballonnen en de kleuren trekken we in alle communicatie overal consequent door.

  • Het logo is de visuele weergave van de verbinding, samenwerking en respectvolle
    communicatie in Den Dries, in die zin lijken de ballonnen wel tekstballonnen.
  • Het logo geeft Den Dries weer als een warme plek, je ziet er een nestje in, maar evengoed
    een locatie, gemeenschap, traject en vangnet.
  • De ronde, zachte en menselijke vormen tonen dan weer onze menselijke aanpak. De
    ballonnen vormen een hart, je herkent er ook de afgeronde D van Den Dries in.
  • De gemene deler van Den Dries vind je in de doorsnede van twee cirkels, een complementair
    evenwicht dat cohesie uitdrukt.

Slogan ‘Ruimte voor iedereen’

Het logo van Den Dries wordt begeleid door de slogan ‘Ruimte voor iedereen’.

  • ‘Ruimte’ verwijst naar de bewegings- en ademruimte in Den Dries, op deze plek kan iedereen
    zichzelf zijn, groeien, leren en leven.
  • ‘Voor iedereen’ verwijst dan weer naar de zorg die je in Den Dries vindt, anders dan de
    standaardzorg van elders, echte zorg op maat, in functie van het welbevinden van het
    individu en altijd met het nodige respect.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief